Wordt de verkoper de postbode van de 21e eeuw?

Paul Bessems, 13-03-2013

Hyves brengt de Telegraaf Media Groep in rode cijfers en ook de eerste tekenen voor het ‘verval’ van Facebook zijn er al. Facebook zal uiteindelijk ten ondergaan aan haar eigen succes. Eerst is er bijna niemand op Facebook en kan een persoon of merk zich nog goed onderscheiden. Maar op een gegeven moment is bijna iedereen op Facebook en schiet het middel haar doel voorbij. Keer op keer veranderen we binnen hetzelfde systeem het (communicatie)middel: van brief naar fax, van fax naar e-mail, van e-mail naar social media en na social media zal er wel weer wat anders komen. Het middel is niet het probleem, maar het systeem waarbinnen het middel moet werken. We hebben behoefte aan een nieuw productieconsumptie systeem. Verandering is veel te zwak voor de uitdagingen waar we in de 21e eeuw voor staan. Veranderen of verbouwen is iets wat bestaat aanpassen. Vernieuwen is iets maken, dat er nog niet is.

>> Lees hier het hele artikel

Advertisements

2 gedachtes over “Wordt de verkoper de postbode van de 21e eeuw?

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s